Strange Birds - Birdy

莫西顾:

今天每日推荐给我推荐了鸟妹的这首歌,看了看网易的歌手详情页,不大火,热度排在了19位。说实话,我不会觉得哪一个歌手的歌曲全部很好听,所以说当以为暂时都不会有惊喜的时候,这时候出现了这首歌简直像中了头等奖!《Strange Birds》这首歌是Sia为Birdy写的,歌曲里有着Sia很浓重的个人风格,加上荡气回肠的旋律和弦,最后却只是美丽的伤口,和一份绝望的爱情。


歌词:


Little ghost, you are listening,
小精灵 你在认真聆听
Unlike most you don’t miss a thing,
正如大多数时候一样 不会错过任何的事情
You see the truth,
你目睹了真相
I walk the halls invisibly,
没人注意我从大厅走过
I climb the walls, no one sees me,
没人看见我翻越高墙
No one but you.
没有人 只有你


You’ve always loved the strange birds
你总是喜欢独立独行
Now I want to fly into your world
现在我想要融入你的世界
I want to be heard
渴望怀抱
My wounded wings still beating,
我受伤的翅膀仍然在振动
You’ve always loved the stranger inside…
你总是喜爱我内心的陌生人
Me, ugly pretty.
丑美参半
Oh no, no, no, no x 3
哦 不 不 不 不X3

Oh little ghost, you see the pain
哦 小精灵 你看到了伤痛
But together we can make something beautiful,
但只要我们一起 就能让一切美好
So take my hand and perfectly,
所以牵起我的手 虽然不尽完美
We fill the gaps, you mimic three,
我们将弥补不足 共创美好未来
I was meant for you, and you for me.
我们命中注定只为彼此

You’ve always loved the strange birds
你总是喜欢特立独行
Now I want to fly into your world
现在我想要融入你的世界
I want to be heard
渴望怀抱
My wounded wings still beating,
我受伤的翅膀仍然在振动
You’ve always loved the stranger inside…
你总是喜爱我内心的陌生人
Me, ugly pretty.
美丑参半
Oh no, no, no, no x 3 (Repeat)
哦 不 不 不 不x3

You’ve always loved the strange birds
你总是喜欢特立独行
Now I want to fly into your world
现在我想要融入你的世界
I want to be heard
渴望怀抱
My wounded wings still beating,
我受伤的翅膀仍然在振动
You’ve always loved the stranger inside…
你总是喜爱我内心的陌生人
Me, ugly pretty.
美丑参半


评论
热度 ( 151 )

© ____慢慢曼 | Powered by LOFTER